Mława[0]

Opublikowane na: Mława (mlawa.pl)

Autor: root@npc.pl


Rajd Przygodowy 21 lipca 2007r.

Publikowane od
Publikowane do

Organizator: Mławska Hala Sportowa, Urząd Miasta Mławy, TKKF RELAX Mława
Patronat Honorowy: Burmistrza Miasta Mławy, Starosta Powiatu Mławskiego
Współorganizatorzy: MOSIR Mława
Kajaki dostarcza Firma WAYLAND FK - producent kajaków expedycyjnych www.wayland.net2000.pl

SPONSORZY: Sklep Sportowy ZEJER SPORT Mława, PHU Cobra, Body Club Mława, Piekarnia Szczepkowscy, ZPR DUNAJ.

Patroni medialni: Głos Mławy, Serwis Internetowy www.napieraj.pl , Katolickie Radio Ciechanów, Radio dla Ciebie, TVP 3, Telewizja Kablowa TOP-SAT, Nowy Kurier Mławski, www.silnestudio.pl
DYSCYPLINY

Rowery górskie (MTBO) – około 30 km
Rolki – około 5 km (etap można pokonać na piechotę dla nie posiadających rolek)
Kajaki – około 7 km
Pływanie – 400 m – marsz po dnie jeziora (dla nie umiejących pływać)
Bieg na orientację – około 15 km

Rajd wielodyscyplinowy, łatwy nawigacyjnie, treningowo-rekreacyjny. Rajd odbędzie się w dniu 21 lipca 2007 w Mławie (120km od Warszawy, 220km od Gdańska, 140km od Torunia, 170km od Białegostoku). Trasa rajdu liczy ok. 60 km.

CEL RAJDU
- sprawdzenie własnej wytrzymałości i odporności fizycznej
- wyłonienie najlepszych na trasie rajdu
- wymiana doświadczeń wśród sympatyków imprez na orientacje,
- praktyczne potwierdzenie własnych umiejętności w posługiwaniu się mapą i kompasem
- promocja aktywnego wypoczynku oraz imprez na orientację,
- prezentacja walorów krajoznawczych Mławy i Powiatu Mławskiego.

KOMUNIKAT STARTOWY
Centrum zawodów: Mławska Hala Sportowa ul. Piłsudskiego 33a
Start i Meta w Centrum zawodów
Mapa w skali 1:25000, kolorowa, e=2,5 m, aktualność 1989, naniesione poprawki w okolicach PK, format mapy A-3.

Schemat Trasy:
START- baza - Sobota 21.07.2007 start 9:00
Etap 1 MTBO 20km PK1-PK8
Etap 2 Kajak 5km PK-K, PK-W
ZS – pływanie 400m
MTBO 3km - Dojazd do strefy zmian PK 9 („przepak rolkowy” narażony na warunki atmosferyczne).
OS – rolki 4,5km PK-R, PK 9
Etap 3 MTBO 15km PK10-PK13
Baza - Strefa zmian II
Etap 4 – BnO 15km PK 1,2,3,A,B,C,D,E. Scorelauf
META – Baza

Parametry tras:
Rowery górskie (MTBO) – 35 km – kolejność zaliczania PK obowiązkowa.
Na punktach kontrolnych zawodnicy muszą pojawić się z rowerami. PK na mapie zaznaczone kolorem czerwonym. Za wcześniejsze podbicie PK z etapu biegowego – Dyskwalifikacja.
Dokładne miejsce (strefy zmian) zostaną podane podczas odprawy technicznej. Po zakończonej jeździe rowery należy pozostawić w wyznaczonym miejscu w strefie zmian lub w samochodzie.
Kajaki – 5 km - kolejność zaliczania PK dowolna, obowiązkowy kapok.
Pływanie – 400 m – marsz po dnie jeziora (dla nie umiejących pływać)
Rolki – 4 km (etap można pokonać na piechotę dla nie posiadających rolek)
Organizator dowozi na Etap rolki zdane przed startem.
Wymagany sprzęt dla każdego uczestnika na Rolki: kask rowerowy lub rolkowy.
Bieg na orientację – około 15 km - kolejność zaliczania PK dowolna. PK na mapie zaznaczone kolorem niebieskim litery oraz czerwonym cyfry. Wspólne punkty rowerowe oraz biegowe zaznaczone podwójnymi okręgami Czerwonym –zewnętrznym oraz Niebieskim- wewnętrznym, mniejszym.Zalecamy drugą parę obuwia oraz suche skarpetki pozostawić w bazie na etap biegowy.

Podstawowe przepisy i zasady obowiązujące podczas zawodów:
Numery startowe: Należy umocować z przodu roweru pod kierownikiem, drugi numer na piersi lub na plecach – bez numeru startowego zawodnik nie zostanie wypuszczony ze startu. Numerów startowych nie wolno obcinać. Brak numeru startowego podczas pokonywania trasy - dyskwalifikacja. Po pokonaniu trasy numery startowe należy zwrócić do biura zawodów.
Całą trasę rowerową oraz rolkową należy pokonywać w kasku założonym na głowie.
Start: Na 1 minutę przed startem zawodnicy otrzymują mapę.
Opisy PK – przy kolejnym numerze punktu jest podane na kartce opis punktu, oraz odległość
Potwierdzanie PK – perforatory, stemple. Dodatkowo punkty będą oznakowania czerwono-białą taśmą oraz będzie rozsypane konfetti. Nie na wszystkich PK znajdują się lampiony.
Zasady bezpieczeństwa: Prosimy o zachowanie szczególnej ostrożności podczas zjazdów z góry oraz o przestrzeganie zasad ruchu drogowego. Podczas pływania wchodzimy do wody tylko w wyznaczonym miejscu z brzegu. Zakaz wchodzenia na pomost oraz skakania do wody. Tory kolejowe przecinamy tylko w zaznaczonych kolorem czerwonym na mapie miejscach.
Zalecam przygotować suche skarpetki na przepak rolkowy bo będzie sporo wody.
Nagrody: Dyplomy i puchary za miejsca 1-3.
Upominki od sponsorów: Cobra, Jonex Sport, Zejer Sport, Daniello.

Kary czasowe dla zawodnika naliczane będą za: Niewykonanie lub nieprawidłowe wykonanie ZS - 2 godziny. Za niepokonanie lub nieprawidłowe pokonanie OS - 2 godziny. Za brak PK- 1 godzina.
Za wcześniejsze podbicie PK z etapu biegowego lub kajakowego – Dyskwalifikacja.

Wpisowe: 40zł/osoba, Kategoria Rodzinna oraz zawodnicy z Mławy 30zł/osoba
Kierownik zawodów: Konrad Wtulich

SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO UDZIAŁU W ZAWODACH

RAMOWY PROGRAM IMPREZY

20.07.07 Piątek

18:00-22:00 Praca sekretariatu rajdu – przyjmowanie zgłoszeń w Bazie zawodów

21.07.07 Sobota
6:00- 10:00 Praca sekretariatu rajdu- – przyjmowanie zgłoszeń, przyjmowanie
przepaków na etap rolkowy
7:30 – Odprawa techniczna
9:00 START RAJDU
18:00- zamknięcie METY RAJDU w miarę przybywania na metę dekoracja
19:00 Uroczyste zakończenie
22.07.07 Niedziela – Opuszczanie bazy rajdu

Kategorie
Kobiety - K - OPEN
Mężczyźni M - OPEN, 40.
Junior
Rodzinna R – start w parach - różnica pokoleń przynajmniej rodzic-dziecko.
Przewidziana nagroda dla najstarszego uczestnika rajdu oraz puchar dla najlepszego zawodnika z Powiatu Mławskiego.
W przypadku małej ilości zgłoszeń organizator zastrzega sobie prawo łączenia kategorii.

Nagrody
Puchary i dyplomy dla najlepszych.

Uczestnictwo
W zawodach biorą udział indywidualni zawodnicy. Warunkiem dopuszczenia do startu jest podpisanie pisemnego oświadczenia, o starcie na własną odpowiedzialność. W przypadku osób poniżej 18 lat, start dozwolony wyłącznie z opiekunem powyżej 21 lat biorącym odpowiedzialność za startującego, oraz wymagana jest zgoda rodziców lub opiekunów prawnych na udział w rajdzie.
Wszyscy uczestnicy startują na własną odpowiedzialność. Zalecane ubezpieczenie we własnym zakresie.

Teren
Trasa rajdu przebiega na terenach Powiatu Mława - oraz przyległych terenach leśnych. Rzeźba terenu lekko pofałdowana i urozmaicona, wymagająca kondycji i orientacji, lasy sosnowe, mieszane o zmiennej przebieżności. Drogi przeważnie piaszczyste, średnio utwardzone. Część terenu lekko podmokła.

Zasady przeprowadzenia zawodów
Zawodnicy startują jednocześnie i zmierzają do mety nonstop. Uczestnicy według własnego uznania określają tempo poruszania się oraz czas i miejsca odpoczynku. Trasa rajdu wyznaczona będzie w terenie w postaci punktów kontrolnych(PK).
Droga pomiędzy punktami jest dowolna a jej wybór należy do zawodników. Niektóre fragmenty trasy to odcinki specjalne, których pokonanie (według oznaczenia na mapie lub w terenie) jest obowiązkowe. Na kilku punktach kontrolnych uczestnicy będą mieli do wykonania zadania specjalne.
Zawodnicy pokonują całą trasę samodzielnie. Obowiązuje absolutny zakaz korzystania z zorganizowanej pomocy osób trzecich.
O kolejności w klasyfikacji ogólnej decyduje ilość odnalezionych PK oraz czas przybycia zawodnika na metę.

Zgłoszenia
Zgłoszenia przyjmujemy do 15 lipca, po tym terminie organizator nie gwarantuje pełnych świadczeń.
Uczestnicy zgłaszają się na zawody poprzez zgłoszenia telefoniczne 23-652-00-27, faxem 23-652-00-28, meilem: sekretariatat[1]mhsmlawa [dot] pl (zgłoszenie jest ważne po otrzymaniu potwierdzenia, w tytule meila piszemy Rajd) lub osobiście w Mławskiej Hali Sportowej Mława ul. Piłsudzkiego 33a
Warunkiem umieszczenia na liście dopuszczonych do udziału w rajdzie jest dokonanie zgłoszenia oraz opłata wpisowego na konto do 1 lipca 2007. Opłatę (40zł) można wpłacać również w biurze rajdu w dniu zawodów. W razie zgłoszenia na starcie organizator nie gwarantuje pełnych świadczeń. Zgłaszający się podają:
Imię Nazwisko Klub (sponsor) Rok urodzenia Nr telefonu komórkowego

Wpisowe na zawody wynosi:
30 zł – do 01.07.07 na konto nr 60821300082003040248110003 Mławska Hala Sportowa
ul. Piłsudzkiego 33a, 06-500 Mława z dopiskiem: Rajd Imię Nazwisko
40 zł - po 01.07.07 (wpłata osobiście w dniu startu).

ŚWIADCZENIA – w ramach wpisowego organizatorzy zapewniają:
puchary, dyplomy dla najlepszych zawodników
komplet map dla każdego uczestnika (skala 1: 25 000)
numery startowe dla wszystkich zawodników i rowerów
zabezpieczenie medyczne, ubezpieczenie, obsługę sędziowską na niektórych punktach
dobrą zabawę
ciepły posiłek po rajdzie (grill)
nocleg w warunkach turystycznych (wymagany własny śpiwór)

Baza rajdu – Mławska Hala Sportowa ul. Piłsudskiego 33a znajduje się niedaleko (1km) dworca PKP i PKS. W bazie rajdu będą znajdowały się prysznice i umywalki oraz materace do spania. Będzie też udostępniony czajnik z wrzątkiem.
Dla wygodnych: Hotel Mława rezerwacja indywidualna tel. 236543942. Organizator nie pośredniczy i nie rezerwuje miejsc noclegowych. Koszt około 70zł/osoba.

Punkt kontrolny (PK)
Punktem kontrolnym jest biało-pomarańczowy lampion posiadający przyrząd do potwierdzania czyli perforatorów, lub biało czerwony kartonowy punkt kontrolny przypięty w widocznym miejscu- widoczny ze wszystkich stron dotarcia do punktu np. drzewo owinięte do okoła czerwoną taśmą.

Potwierdzanie obecności na punktach
Na części PK znajdować się będą sędziowie.
Na PK bez obsady sędziowskiej uczestnicy sami dokonują potwierdzenia na karcie startowej przyrządem umieszczonym przy lampionie – perforatorem.
PK bez obsady sędziowskiej ubezpieczone będą dodatkowo kolorowymi paskami konfetti.
W przypadku braku PK prawidłowym potwierdzeniem jest pobranie jednego paska konfetti i okazanie go sędziemu na mecie.
Zagubienie karty startowej lub jej zniszczenie, uniemożliwiające odczytanie potwierdzenia punktów podczas zawodów powoduje niesklasyfikowanie zawodnika.


ETAPY TRASY
Charakterystyka: Trasa rajdu liczy około 60 km, długości mierzonej według optymalnych wariantów wybranej drogi. Całość trasy podzielona jest na 2 etapy:
Etap 1 - Rowery górskie (MTB) ok. 30 km.
Etap ten uczestnicy pokonują na rowerze. Trasa rajdu przebiega po różnej nawierzchni (asfaltem, szlakami pieszymi i rowerowymi, leśnymi duktami, drogami piaszczystymi), a czasem nawet bezdrożami.
W czasie jazdy uczestników obowiązują kaski oraz przestrzeganie przepisów ruchu drogowego.
Odnalezienie punktów kontrolnych wymagać będzie umiejętności orientacji w terenie oraz posługiwania się mapą i kompasem.
Na punktach kontrolnych zawodnicy muszą pojawić się z rowerami.
Dokładne miejsce zdawania rowerów (strefy zmian) zostaną podane na mapie oraz podczas odprawy technicznej. Po zakończonej jeździe rowery należy pozostawić w wyznaczonym miejscu w strefie zmian.

WYPOSAŻENIE UCZESTNIKÓW
1. Wszystkie etapy - wyposażenie obowiązkowe zawodnika:
telefon komórkowy, kompas, latarka lub czołówka
Zakaz używania urządzeń nawigacyjnych typu GPS.
2. Etapy rowerowe - wymagany sprzęt na odcinki rowerowe dla każdego uczestnika:
1x sprawny technicznie rower górski, 1x tylne oświetlenie, 1x kask rowerowy lub rolkowy. Opcjonalnie zapasowa dętka i sprzęt do naprawy.
3. Etapy rolkowy - wymagany sprzęt dla każdego uczestnika:
- kask rowerowy lub rolkowy
4. Etapy specjalne, i zadania specjalne
Sprzęt zapewnia organizator. Podczas etapu kajakowego obowiązkowe kamizelki.

STREFY ZMIAN (PRZEPAKI) Organizator przewiduje jeden przepak w strefie zmian w bazie rajdu (korzystanie nieograniczone), oraz drugi przed ZS Rolkowym. Sprzęt przyjmowany na ten przepak musi być schowany w opakowanie (torba) ewentualnie spięty ze sobą (związane rolki).

LIMIT CZASU
Limit czasu na pokonanie trasy wynosi 12 godz.
Przewidywany czas zwycięzcy trasy – 6 godz.

KARY CZASOWE I DYSKWALIFIKACJA
1. Kary czasowe dla zawodnika naliczane będą za: Niewykonanie lub nieprawidłowe wykonanie zadania specjalnego - 2 godziny Za niepokonanie lub nieprawidłowe pokonanie odcinka specjalnego - 2 godziny. Za brak Punktu Kontrolnego 1 godzina.
2. Kary czasowe doliczone będą do czasu pokonania trasy po przybyciu zawodnika na metę.
3. Dyskwalifikacja lub wycofanie zawodnika może również nastąpić:
- w przypadku stwierdzenia przez obsługę medyczną niezdolności do kontynuacji wysiłku,
- w przypadku stwierdzenia złamania przepisów niniejszego regulaminu.

REZYGNACJA
1. W przypadku wycofania się zawodnika, zobowiązany jest on do niezwłocznego powiadomienia o tym sędziego głównego telefonicznie lub obsługę rajdu oraz dodatkowo w bazie rajdu.
2. Zawodnik, który schodzi z trasy (rezygnacja, dyskwalifikacja, zagubienie) musi na własną rękę wrócić do bazy głównej. W niektórych przypadkach (kontuzje, wyczerpanie fizyczne)organizator będzie zwoził uczestników do bazy rajdu.

BEZPIECZEŃSTWO
1. Wszyscy uczestnicy Rajdu Przygodowego muszą przestrzegać zasad ustalonych przez Organizatora i muszą posiadać cały wymagany sprzęt.
2. Podczas odprawy technicznej uczestnicy zostaną poinformowani o wszystkich możliwych niebezpieczeństwach oraz jak postępować w razie wypadku.
3. Każdy uczestnik zobowiązany jest do posiadania przez cały rajd przynajmniej jednego sprawnego telefonu komórkowego.
4. Numery telefonów do organizatorów oraz służb specjalistycznych znajdować się będą w informacjach dla zawodników oraz zaprezentowane zostaną podczas odprawy technicznej.
5. Każdy zawodnik zobowiązany jest do udzielenia pomocy drugiemu zawodnikowi w razie wypadku.
6. W czasie trwania rajdu może być przeprowadzana kontrola obowiązkowego sprzętu oraz kontrola kart startowych na trasie w celu uniknięcia skrócenia trasy.

ŻYWIENIE NA TRASIE
Zawodnicy mogą na trasie uzupełniać napoje i żywność w napotkanych sklepach lub punktach gastronomicznych. Organizator nie bierze odpowiedzialności za godziny ich otwarcia i zaopatrzenie.

ZAKAZY I OBOWIĄZKI
1. Uczestnicy pokonują całą trasę samodzielnie. Na dozwolonych środkach transportu. Obowiązuje absolutny zakaz korzystania z zorganizowanej pomocy osób trzecich.
2. Obowiązuje zakaz korzystania z jakichkolwiek niedopuszczonych przez organizatorów środków transportu podczas pokonywania trasy. Wszystkie odcinki trasy, gdzie istnieje możliwość wykorzystania transportu, będą obserwowane przez sędziów. Stwierdzenie złamania tego zakazu spowoduje dyskwalifikację.
3. Niedozwolone jest korzystanie z innych map niż te, które wręczy organizator, pod groźbą dyskwalifikacji.
4. Obowiązuje kategoryczny zakaz rozpalania ognisk w lesie i jego pobliżu.
5. Obowiązuje nakaz przestrzegania zasad poruszania się po drogach publicznych, przepisów ruchu drogowego i ppoż.
6. Obowiązuje zakaz poruszania się po uprawach rolnych, szkółkach leśnych i terenach prywatnych.
7. Nie można korzystać z GPS
8. Obowiązuje bezwzględny zakaz skoków do wody podczas ZS- Pływania.

POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Przepisy mogą ulec zmianie przed rozpoczęciem rajdu, o czym uczestnicy zostaną poinformowani.
2. Regulamin obowiązuje wszystkie osoby związane z rajdem, tj. organizatorów, uczestników, prasę, obserwatorów, osoby towarzyszące, itp.
3. Uczestnicy ponoszą pełną odpowiedzialność za przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas wykonywania zadań i pokonywania trasy.
4. Uczestnicy startują na własną odpowiedzialność i ryzyko. Zalecane jest posiadanie stosownego ubezpieczenia.
5. Organizatorzy nie ponoszą odpowiedzialności za szkody i czyny uczestników oraz osób trzecich.
6. Wszyscy uczestnicy startując w zawodach wyrażają zgodę na przetwarzanie danych osobowych oraz wizerunków do celów związanych z realizacją zawodów oraz do celów marketingowych organizatorów, patronów medialnych i sponsorów.
7. Wszelkie niejasności oraz wątpliwości nie zawarte w ww. regulaminie rozstrzyga organizator.
8. Za szkody wynikłe wobec uczestników jak i osób trzecich organizator nie odpowiada,
9. Za rzeczy pozostawione w bazie organizator nie odpowiada,
10. Korzystanie z pomocy osób trzecich na trasie lub z niedozwolonych środków transportu będzie karane dyskwalifikacja uczestnika,
11. Za skutki naruszenia przepisów Kodeksu Drogowego i innych przepisów prawa uczestnik
odpowiada osobiście.

Budowniczy trasy, sędzia główny: Konrad Wtulic


Adres źródłowy: https://mlawa.pl/artykul/rajd-przygodowy-21-lipca-2007r