WARSZTATY CHEMICZNO-FIZYCZNE NA UNIWERSYTECIE GDAŃSKIM | Mława

Wielkość czcionki

Tłumacz Zamigam

Mława

Twoje miejsce.
Twój czas.

WARSZTATY CHEMICZNO-FIZYCZNE NA UNIWERSYTECIE GDAŃSKIM

Sylwia Tryjanowska / 31 października 2018

23 października  uczniowie klas VIIa i VIIe ze SP7 wzięli udział w warsztatach fizyczno- chemicznych na Uniwersytecie Gdańskim.
Uczniowie mieli okazję samodzielnie wykonać szereg doświadczeń  przygotowanych przez pracowników naukowych uczelni. Stworzyli  „chemiczne wodorosty”, mieli możliwość pracy z sodem, przeprowadzali wiele  różnorodnych „kolorowych” eksperymentów,  jak również odkryli składniki prochu strzelniczego. Ciekawy sposób prowadzenia  zajęć, a także innowacyjne metody pracy sprawiły, że młodzież chętnie wcieliła się w rolę chemików.
W czasie wizyty na wydziale chemii, uczniowie poznali również specyfikę pracy w laboratorium. W pracowniach NMR oraz rentgenograficznej dowiedzieli się jak powstają  nowe leki i jak wyglądają kolejne etapy pracy  nad nimi. Poza tym uczniowie mieli okazję porozmawiać ze specjalistą dr A.Sikorskim , który na co dzień w laboratorium  zajmuje się m.in. badaniem dopalaczy. Chemik wyjaśniał zainteresowanym   jak się je bada, dlaczego trudno jest odkryć ich skład oraz jak zachowuje się człowiek po ich spożyciu i jakie konsekwencje może ponieść. Była to lekcja, którą nasi uczniowie powinni zapamiętać na całe życie.

 

W imieniu uczniów i nauczycieli chciałam serdecznie podziękować za zaproszenie do udziału w Projekcie „ Internetowy Escape Room”.  Warsztaty, w których uczniowie wzięli udział z całą pewnością na długo pozostaną im w pamięci.   Ciekawy sposób prowadzenia  zajęć, miła i przyjazna atmosfera, profesjonale przygotowanie prowadzących, a także innowacyjne metody pracy sprawiły, że młodzież chętnie angażowała się w powierzone im zadania. Uczniowie w trakcie rozwiązywania zagadek,  wzbogacali swą wiedzę nt. zasad bezpiecznego zachowywania się w Internecie.  Uwiadomili sobie, że anonimowość w „sieci” jest tylko pozorna, a  nielegalnego umieszczania w Internecie nagrań audio, video lub zdjęć, niesie za sobą poważne konsekwencje.  Trenerzy w bardzo przystępny sposób zapoznali uczniów ze sposobami bezpiecznego poruszania się w „sieci” i stosowania odp.