Walczymy o postój pociągów | Mława

Wielkość czcionki

Tłumacz Zamigam

Mława

Twoje miejsce.
Twój czas.

Walczymy o postój pociągów

Magdalena Grzywacz / 11 grudnia 2015

Przedstawiciele PKP S.A. oraz PKP INTERCITY przesłali odpowiedzi na wniosek Burmistrza Sławomira Kowalewskiego dotyczący konieczności wprowadzenia korekty do nowego rozkładu jazdy pociągów, nie uwzględniającego postoju 4 pociągów pośpiesznych na stacji Mława. Burmistrz przesłał kolejne pismo do PKP.

W odpowiedzi Spółka PKP skierowała burmistrza do Spółki INTERCITY, jako autora i koordynatora rozkładu jazdy. Z kolei Michał Nowak, Dyrektor Wykonawczy PKP INTERCITY S.A. w liście, który do ratusza dotarł 11 grudnia br., napisał, że dziękuje za zainteresowanie przyszłą ofertą przewozową PKP. Dodał, że w rozkładzie jazdy pociągów 2015/2016 Spółka PKP INTERCITY zaplanowała postój na stacji Mława ośmiu par pociągów, tj. o jedną więcej niż obecnie. „Dostępne bezpośrednie destynacje w rozkładzie jazdy 2015/2016 to:

  • 3 połączenia do Gdyni (w tym jedno do Kołobrzegu),
  • 5 połączeń do Olsztyna,
  • 7 połączeń do Warszawy,
  • 3 połączenia do Krakowa,
  • 4 połączenia do Kielc,
  • 1 połączenie do Katowic.

Mam nadzieję, że przedłożone są wystarczające

 

W odpowiedzi, jaką burmistrz skierował 11 grudnia br. do Dyrektora Wykonawczego PKP INRETCITY Michała Nowaka czytamy:

 „Mieszkańcy Mławy są zdumieni i zaskoczeni stanowiskiem dyrekcji PKP INTERCITY SA.

Mława, 30-tysięczne miasto położone na Mazowszu Północnym to miejsce kształcenia prawie 4 tysięcy uczniów szkół ponadgimnazjalnych. Każdego roku do egzaminu maturalnego podchodzi w Mławie średnio 1100 osób. Stają się one studentami ośrodków akademickich położonych w Gdańsku, Olsztynie, Warszawie, a także Poznaniu, Toruniu, Krakowie.

Zaproponowane w rozkładzie jazdy, który będzie obowiązywał od 13 grudnia br., połączenia nie zaspakajają potrzeb zgłaszanych przez tę grupę, ale także innych mieszkańców Mławy i 75-tysięcznego Powiatu Mławskiego, którzy są klientami PKP.

Ograniczenie postoju w Mławie pociągów pośpiesznych TLK i IC (nie mówimy o klasie EIC czy EIP, które zatrzymują się w Ciechanowie i Działdowie, niestety nie w Mławie), jest dla mieszkańców i władz miasta niezrozumiała.

Analizując przesłaną przez Pana informację dotyczącą połączeń zaplanowanych dla Mławy przekazuję nasze uwagi:

  • Przy obecnym rozkładzie jazdy z Olsztyna Głównego ostatni pociąg w kierunku Mławy odjeżdża o godz.19:06, po zmianie ostatni będzie odjeżdżać o godz. 17:42 (nie zatrzymuje się pociąg wyjeżdżający o 19:18 z Olsztyna Głównego przez Iławę do Warszawy);
  • Kierunek przeciwny, obecnie pierwszy pociąg do Olsztyna Głównego odjeżdża
    z Mławy o 08:25 przyjazd do Olsztyna 09:42. Po zmianie pierwszy pociąg odjeżdża
    z Mławy o 09:13, przyjazd do Olsztyna o godz. 10:30 (nie zatrzymuje się pociąg, który do Olsztyna przyjeżdża o godz. 08:35 relacji Warszawa – Olsztyn przez Iławę);
  • Z Gdyni ostatni pociąg w kierunku Mławy odchodzi obecnie o godz. 18:53, po zmianie rozkładu ostatni skład będzie odchodził o godz. 16:40 (nie zatrzymuje się pociąg
    o 19:25 z Gdyni, relacji Gdynia – Warszawa, choć, co ciekawe, zatrzymuje się
    w 8-tysięcznych Prabutach);
  • Z Mławy pierwszy pociąg do Gdyni obecnie odchodzi o godz. 06:39 . Po zmianie będzie odchodzić dopiero o godz. 08:45 (nie zatrzymuje się pociąg relacji Warszawa – Gdynia, który w Gdyni jest o godz. 08:48 (z Działdowa wyjeżdża o godz. 06:41).

 

Likwidacja postoju tych pociągów na Stacji Mława jest dla mieszkańców niezrozumiała
i krzywdząca. (…)Usytuowanie Powiatu Mławskiego na granicy województw nie może skutkować tym, żeby mieszkańcy naszego miasta nie mogli korzystać z dogodnych połączeń kolejowych w obu kierunkach.

W imieniu własnym, mieszkańców Mławy i Powiatu Mławskiego, radnych oraz wszystkich osób zainteresowanych, ponownie proszę o dokonanie korekty i spowodowanie postoju na Stacji Mława pociągów:

  • IC 15101 relacji Warszawa Zachodnia – Gdynia
  • TLK 15100 relacji Gdynia – Warszawa Zachodnia
  • IC 1520 relacji Olsztyn – Warszawa Zachodnia
  • IC1521 relacji Warszawa Zachodnia – Olsztyn.

Mam nadzieję, że PKP S.A. oraz PKP INTERCITY S.A. prowadząc szeroką kampanię na rzecz budowania dobrego wizerunku marki, z należnym szacunkiem dla mieszkańców Mławy jako klientów PKP, uwzględni ten wniosek jak najszybciej.”

Pismo zostało skierowane także do wiadomości Ministra Infrastruktury i Budownictwa,  Prezesa Zarządu PKP S.A., Prezesa Zarządu PKP INTERCITY S.A., Poseł na Sejm RP Anny Cicholskiej, Starosty Mławskiego, Przewodniczącego Rady Powiatu Mławskiego, Przewodniczącego Rady Miasta. O korespondencji zostały poinformowane także media lokalne i regionalne.

Magdalena Grzywacz/Rzecznik Prasowy UMM