Kiedy ktoś „rzuci okiem” na tytuł może być zdziwiony, bo przecież w jaki sposób można jednocześnie bawić się, odpoczywać i uczyć… A jednak jest to możliwe, przekonali się o tym uczniowie, wyjeżdżając w drugim tygodniu czerwca na biwak.
Podczas biwaku młodzież odwiedziła Centrum Jumpcity (Świat trampolin), które jest odskocznią od szarej rzeczywistości. Młodzież mogła oderwać się chociaż na chwilę od telefonów i poświęcić spełnianiu marzeń z dzieciństwa na 140 trampolinach - robili salta, a nawet zagraniu meczu w piłkę koszykową. Na koniec atrakcji pod bacznym okiem instruktorów każdy mógł zaprezentować swoje umiejętności i wylądować w basenie pełnym różnokształtnych gąbek.
Kolejne dni również obfitowały w wiele atrakcji. Jedną z nich była wizyta w nowoczesnym centrum sportów zimowych gdzie nasi gimnazjaliści szybko i profesjonalnie nauczyli się jeździć na nartach. Trenowali i udoskonalili swoje umiejętności pod okiem licencjonowanych instruktorów między innymi Pana Mariusza, rodowitego gdańszczanina, którego dziadkowie pochodzą z Mławy.
Inną atrakcją były ścianki wspinaczkowe, na których należało pokonać 17 różnych przeszkód. Nasi gimnazjaliści sprawni jak mało kto wspinali się po kolei i pokonali wszystkie! Zmierzyli się ze swoimi słabościami i wykonali skok z niebagatelnej wysokości 8 metrów. Było to miejsce, które pozwoliło im wspiąć się na wyżyny własnych możliwości i pokonać grawitację.
Ostatniego dnia wypoczynku nie zapomnieliśmy o zwiedzeniu muzeum, gdzie poznaliśmy historię KL Stutthof. Cykl zwiedzania obejmuje kolejno: część SS-mańską z kantyną obozową i bunkrami; Bramę Śmierci; blok kwarantanny, blok kobiecy, gdzie zostali zapoznani z warunkami życia więźniów, także komorę gazową i krematorium oraz pomnik martyrologii ofiar obozu. Dla uczniów z Gimnazjum nr 2 wizyta w Muzeum Stutthof była swego rodzaju wspólnym odkrywaniem "ludzkiego" wymiaru historii.
Jak widać uczniowie z „dwójki” potrafią łączyć naukę z zabawą, a przez to zdobywać wiele nowych wiadomości i umiejętności czego przykładem jest bardzo dobrze napisany egzamin gimnazjalny w 2015 roku.
ętności czego przykładem jest bardzo dobrze napisany egzamin gimnazjalny w 2015 roku.