Młodzi analitycy ze Szkoły Głównej Handlowej po raz drugi wykonali audyt gmin, sprawdzając ich nastawienie do przedsiębiorców. Mława znalazła się w grupie 70 wyróżnionych samorządów zajmując 21 pozycję.
Studenckie Koło Naukowe Przedsiębiorczości i Analiz Regionalnych , działające przy Instytucie Przedsiębiorstwa Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie SGH, objęło badaniem 877 polskich gmin. Oceniano witryny internetowe oraz jakość odpowiedzi na pytania przesłane e-mailem. Za pomocą oceny strony internetowej i jakości odpowiedzi na pytania skierowane drogą elektroniczną oszacowano poziom obsługi potencjalnego inwestora w urzędach.
Studenci sporządzili dwa rankingi:
- ogólny, najlepszych 70 spośród 877 gmin, które otrzymały ocenę A lub F w badaniu Instytutu Przedsiębiorczości w 2010 roku;
- województwa mazowieckiego, w oparciu o wszystkie gminy (dokładnie 314), niezależnie od klasy atrakcyjności inwestycyjnej.
W pierwszym rankingu Mława uplasowała się na 21 miejscu z 13,4 punktami. Wśród gmin mazowieckich zajęła wysoką, drugą pozycję z sumą 18,5 pkt.
Więcej informacji na temat badania można znaleźć w raporcie dostępnym na stronie: http://www.sgh.waw.pl/instytuty/ip/SKN_PAR/Gmina_na_5_2012.pdf