Opracowanie Planu Zrównoważonej Mobilności Miejskiej | Mława

Wielkość czcionki

Tłumacz Zamigam

Mława

Twoje miejsce.
Twój czas.

Opracowanie Planu Zrównoważonej Mobilności Miejskiej

Przemysław Więckiewicz / 04 kwietnia 2016

Aktualizacja 07.04.2016r. - Odpowiedzi na zapytania;

Aktualizacja 07.04.2016r. - Odpowiedzi na zapytania;

Aktualizacja 12.04.2016r. - Powiadomienie o wyborze oferty postępowania.

 

Miasto Mława zaprasza do złożenia oferty na:

Opracowanie Planu Zrównoważonej Mobilności Miejskiej.

Opracowanie należy wykonać zgodnie z najnowszą wersją dokumentu „Wytyczne. Opracowanie i wdrożenie Planu Zrównoważonej Mobilności Miejskiej” oraz z obowiązującymi przepisami prawa krajowego i wspólnotowego.

Opracowanie należy wykonać na podstawie pozyskanych przez Wykonawcę danych oraz badań  przeprowadzonych w ramach realizacji zamówienia. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 2 do zaproszenia do złożenia oferty.

O realizację zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, posiadający wiedzę i doświadczenie niezbędne do realizacji przedmiotu zamówienia. Warunek ten zostanie spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert,
a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał co najmniej dwie usługi polegające na opracowaniu planu zrównoważonej mobilności miejskiej lub planu gospodarki niskoemisyjnej z elementami planu mobilności miejskiej.
Na potwierdzenie do oferty należy załączyć referencje lub protokół odbioru albo inny dokument potwierdzający należyte wykonanie usługi.

Przedmiot umowy należy wykonać i dostarczyć do Urzędu Miasta Mława
w nieprzekraczalnym terminie do 29.07.2016r.

 

Ofertę należy złożyć do dnia 11.04.2016r. do godz. 10.00 do Wydziału Rozwoju
i Inwestycji Urzędu Miasta Mława, ul. Padlewskiego 13, 06-500 Mława lub na adres
e-mail: przemyslaw [dot] wieckiewiczatmlawa [dot] pl (przemyslaw[dot]wieckiewicz[at]mlawa[dot]pl)

 

 

Przy wyborze oferty Zamawiający będzie się kierował następującym kryterium:

Cena ofertowa - 100%

 


 

 

Informuję, że w dniu 05.04.2016r. wpłynęły do Zamawiającego zapytania następującej treści:

  1. Czy Zamawiający zapewnia bezpłatne przejazdy pojazdami, w których mają być realizowane badania napełnieni podróżnych;
  2.  Co dokładnie Zamawiający rozumie pod stwierdzeniem „Zebrać dane o wielkopowierzchniowych obiektach handlowych na terenie Miasta Mława”. Czy chodzi jedynie o wyniki badań opisanych w pkt. 6 rozdziału I OPZ, czy o jeszcze jakieś inne dane (inne niż dane powszechnie dostępne, takie jak lokalizacja poszczególnych obiektów).
  3.  W jaki dokładnie sposób Zamawiający oczekuje realizacji inwentaryzacji infrastruktury transportowej (pkt. 1-5 w Rozdziale III OPZ)? Czy – niezależnie od wymogów odnośnie formy graficznej (ortofotomapy) – Zamawiający oczekuje sporządzenia przez wykonawcę ogólnego opisu istniejącej infrastruktury (z podaniem długości dróg/ścieżek rowerowych, liczby przystanków/miejsc parkingowych etc.), czy oczekuje szczegółowej inwentaryzacji, opisującej np. stan techniczny każdej ulicy, każdego odcinka drogi rowerowej i każdego przystanku etc.? Czy wymagana przez Zamawiającego jest dokumentacja zdjęciowa? Prosimy o doprecyzowanie oczekiwań Zamawiającego w przedmiotowej kwestii.
  4.  Czy Zamawiający dopuszcza wystąpienie do właściwych organów z wnioskiem o odstąpienie od sporządzenia strategicznej prognozy oddziaływania na środowisko?
  5.  Zwracam się z wnioskiem o umożliwienie wykazania się doświadczeniem również
    w realizacji innych dokumentów planistycznych lub strategicznych z dziedziny transportu,
    w szczególności planów zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego. Plany takie zawierają wiele elementów tożsamych z planami mobilności miejskiej, uwzględniają proces partycypacji społecznej i wymagają od Wykonawców wieloaspektowego i strategicznego podejścia do planowania przewozów w publicznym transporcie zbiorowym. Doświadczenie w realizacji tego typu dokumentów daje podstawy do realizacji innych podobnych opracowań, w tym planów mobilności miejskiej.

Należy wskazać, że plany mobilności miejskiej są stosunkowo nowymi dokumentami i niewiele jednostek samorządu terytorialnego w Polsce zdecydowało się dotychczas na opracowanie takich planów. Na obecnym etapie niewielu przedsiębiorców branżowych jest w stanie przedstawić wymagane doświadczenie w tym zakresie.

Jednocześnie należy odnotować, że znaczna ilość podmiotów świadczących usługi doradcze w obszarze transportu publicznego, nie rozszerza swojej działalności na świadczenie usług przy opracowywaniu planów gospodarki niskoemisyjnej. Zwykle również dokumenty te, jeśli zawierają elementy planu mobilności miejskiej traktują daną tematykę bardzo pobieżnie.

Kończąc pragnę podkreślić, że Zamawiający przychylał się do podobnych wniosków oferentów w analogicznych postępowaniach. Poniżej ich lista:

1)      „Opracowanie Planu Zrównoważonej Mobilności Miejskiej dla Koszalińsko-Kołobrzesko-Białogardzkiego Obszaru Funkcjonalnego na lata 2016-2023”.

2)      „Opracowanie Planu Zrównoważonej Mobilności Miejskiej dla Obszaru Funkcjonalnego Kluczbork-Namysłów-Olesno”.

 

Propozycja korekty treści zapytania:

 

Obecne brzmienie:

O realizację zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, posiadający wiedzę i doświadczenie niezbędne do realizacji przedmiotu zamówienia. Warunek ten zostanie spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert,
a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał co najmniej dwie usługi polegające na opracowaniu planu zrównoważonej mobilności miejskiej lub planu gospodarki niskoemisyjnej z elementami planu mobilności miejskiej.

 

Proponowane brzmienie:

O realizację zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, posiadający wiedzę i doświadczenie niezbędne do realizacji przedmiotu zamówienia. Warunek ten zostanie spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał co najmniej dwie usługi polegające na opracowaniu planu zrównoważonej mobilności miejskiej, planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego lub planu gospodarki niskoemisyjnej z elementami planu mobilności miejskiej.

 

Odpowiedzi:

Ad. 1) Zamawiający zapewnia bezpłatne przejazdy pojazdami, w których mają być realizowane badania napełnienia podróżnych.

Ad. 2) W pkt. 6 rozdziału I OPZ Zamawiający dokładnie określił jakie dane odnośnie wielkopowierzchniowych obiektów handlowych należy zebrać, tj. założenia funkcjonalno–ramowe pracy obiektów oraz dane z pomiaru ruchu generowanego przez te obiekty (zespoły obiektów). Jeśli chodzi o zdanie „Zebrać dane o wielkopowierzchniowych obiektach handlowych na terenie Miasta Mława”, pod tym stwierdzeniem Zamawiający rozumie zebranie danych o ilości i lokalizacji wielkopowierzchniowych obiektów handlowych na terenie Miasta Mława. 

Ad. 3) Odnośnie inwentaryzacji infrastruktury transportowej określonej w pkt. 1-5
w Rozdziale III OPZ niezależnie od wymogów odnośnie formy graficznej (ortofotomapy), Zamawiający oczekuje, że:

a) Inwentaryzacja wszystkich przystanków komunikacji autobusowej na terenie Miasta Mława będzie zawierała co najmniej przygotowane odrębnie dla każdego przystanku karty zawierające: dane dotyczące lokalizacji przystanku, informację o znajdującej się na przystanku infrastrukturze, informację o tym, czy przystanek jest wykorzystywany dla potrzeb Mławskiej Komunikacji Miejskiej oraz co najmniej 2 zdjęcia każdego przystanku z dwóch różnych kierunków jazdy. Ponadto inwentaryzacja musi zawierać zbiorcze zestawienie zawierające informację zwarte w kartach przygotowanych w opisany powyżej sposób.

b) Inwentaryzacja znajdujących się na terenie Miasta Mława dróg będzie stanowiła zbiorcze zestawienie wszystkich dróg na terenie Miasta Mława. W zestawieniu tym powinny znaleźć się co najmniej: nazwa drogi, kategoria drogi, długość drogi, rodzaj nawierzchni, informacja czy w drodze znajduje się ścieżka rowerowa, informacja czy w drodze znajduje się chodnik (jednostronny lub dwustronny), informacja o stanie technicznym drogi określanej jako stan zadowalający lub stan niezadawalający

c) Inwentaryzacja znajdujących się na terenie Miasta Mława ścieżek rowerowych będzie stanowiła zbiorcze zestawienie wszystkich ścieżek rowerowych na terenie Miasta Mława. W zestawieniu tym powinny znaleźć się co najmniej: nazwa drogi w której znajduje się ścieżka, długość ścieżki, rodzaj nawierzchni, informacja o stanie technicznym ścieżki określanej jako stan zadowalający lub stan niezadawalający. Ponadto Wykonawca opracuje koncepcję rozwoju sieci ścieżek rowerowych na terenie Miasta Mława z ich podziałem według głównej funkcji użytkowej jaką będą one pełnić na transportowe i rekreacyjne.

d) Inwentaryzacja miejsc parkingowych na terenie Miasta Mława będzie stanowiła zbiorcze zestawienie wszystkich miejsc parkingowych na terenie Miasta Mława.
W zestawieniu tym powinny znaleźć się co najmniej: nazwa drogi w której znajdują się miejsca parkingowe, ilość miejsc parkingowych, rodzaj nawierzchni, informacja, czy miejsca znajdują się w strefie płatnego parkowania, informacja o stanie technicznym miejsc parkingowych, określanej jako stan zadowalający lub stan niezadawalający.

e) Inwentaryzacja znajdujących się na terenie Miasta Mława chodników będzie stanowiła zbiorcze zestawienie wszystkich chodników na terenie Miasta Mława. W zestawieniu tym powinny znaleźć się co najmniej: nazwa drogi w której znajduje się chodnik, informacja czy chodnik jest jednostronny lub dwustronny, długość chodnika, rodzaj nawierzchni, informacja o stanie technicznym chodnika określanej jako stan zadowalający lub stan niezadawalający.

Ad. 4) Zamawiający dopuszcza w ramach wystąpienia do właściwych organów w sprawie uzgodnień dot. strategicznej oceny oddziaływania na środowisko, wystąpienie z wnioskiem o odstąpienie od sporządzenia strategicznej prognozy oddziaływania na środowisko.

Ad. 5) Zamawiający dokonuje zmiany zapisów zawartych w zaproszeniu do złożenia oferty  dotyczących posiadanej wiedzy i  doświadczenia niezbędnych do realizacji przedmiotu zamówienia na następujący:

„O realizację zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, posiadający wiedzę i doświadczenie niezbędne do realizacji przedmiotu zamówienia. Warunek ten zostanie spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli” okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał co najmniej dwie usługi polegające na opracowaniu planu zrównoważonej mobilności miejskiej, planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego lub planu gospodarki niskoemisyjnej z elementami planu mobilności miejskiej. Na potwierdzenie do oferty należy załączyć referencje lub protokół odbioru albo inny dokument potwierdzający należyte wykonanie usługi.” 

 


 

 

Informuję, że w dniu 07.04.2016r. wpłynęło do Zamawiającego zapytanie następującej treści:

W ślad za otrzymanymi w dniu dzisiejszym odpowiedziami na pytania dot. postępowania o udzielenie zamówienia na opracowanie Planu Zrównoważonej Mobilności Miejskiej, zwracamy się z następującymi kwestiami.

Odnośnie inwentaryzacji infrastruktury (przystanki, drogi, ścieżki rowerowe, chodniki, parkingi):

Czy i jakimi danymi w przedmiotowym zakresie dysponuje Zamawiający i może je przekazać Wykonawcy.

Czy Zamawiający oczekuje, że całość inwentaryzacji (wskazanej w podpunktach a-e punktu
Ad-3 pisma z dn. 7.04.2016 r.) zostanie przez Wykonawcę zrealizowana "od zera", czy Zamawiający dysponuje jednak przynajmniej częściowymi danymi, które przekaże Wykonawcy na poczet realizacji inwentaryzacji. Jeśli tak, to prosimy o wskazanie, jakie konkretnie materiały w zakresie istniejącej infrastruktury drogowej, przystankowej, rowerowej, parkingowej i pieszej zostaną przekazane Wykonawcy.

Biorąc pod uwagę, że skala pracy koniecznej do wykonania w ramach inwentaryzacji (uzależniona od tego, czy i jakie materiały przekaże na wstępie Zamawiający) może w istotny sposób wpłynąć zarówno na czas realizacji opracowania, jak i na jego koszty - uprzejmie prosimy nie tylko o odpowiedź na powyższe pytanie, ale również o przesunięcie o 2-3 dni robocze terminu składania ofert, aby zdążyć przygotować realistyczny kosztorys.

Dziękuję za uwzględnienie powyższej prośby, z góry dziękuję również za możliwie szybkie udzielenie odpowiedzi, a w przypadku pytań - pozostaję do dyspozycji.

 

Odpowiedzi:

Zamawiający informuje, że w celu przygotowania inwentaryzacji wymienionych w pkt 1-5 rozdziału III opisu przedmiotu zamówienia, Wykonawca będzie mógł skorzystać z danych jakimi dysponuje Urząd Miasta Mława, a które są wprowadzone do użytkowanego przez Urząd Miasta programu – SIBView5, w zakresie dotyczącym inwentaryzacji dróg.

Pozostałe dane Wykonawcy będą musieli pozyskać samodzielnie.

Zamawiający nie wyraża zgody na przedłużenie terminu składania ofert.

 


 

Informuję, że w wyniku przeprowadzonego rozpoznania cenowego na:  Opracowanie Planu Zrównoważonej Mobilności Miejskiej” wybrano ofertę firmy:

 

Blue Ocean Business

Consulting Sp. z o.o.

ul. Kopernika 30 lok. 536

00-950 Warszawa

 

Wybrany Wykonawca zaoferował wykonanie przedmiotu zamówienia za kwotę 28 044,00 zł brutto.