Miasto nagrało już spoty na temat niebezpiecznej jazdy kierowców, problemów, jakie wiążą się z paleniem śmieci w przydomowych piecach oraz dotyczące niebezpieczeństw związanym z dopalaczami. Teraz czas na edukację pieszych. Kilka cennych uwag na ten temat słuchaczom przekazują najmłodsi mieszkańcy Mławy - uczniowie Zespołu Placówek Oświatowych nr 2.
Julia, Zuzia i Natalia z klasy III a Szkoły Podstawowej nr 4 podają wierszowaną receptę dla wszystkich pieszych. Dziewczynki, przygotowane przez wychowawczynię Dorotę Kowalewską i wspierane przez całą klasę, w krótkiej rymowance zdradzają tajemnicę bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię. Niespełna 30 sekund treści wartych zapamiętania i stosowania (w załączeniu) nagrała pani Barbara Małecka.
Kampania miała swoją prapremierę na antenie Radia 7 w audycji „Gość dnia” powadzonej przez Marcina Breńskiego. W piątek 16 września 2016 r. gośćmi dziennikarza byli Burmistrz Miasta Mława – Sławomir Kowalewski oraz Komendant Powiatowy Policji w Mławie – Artur Ryfiński. Panowie mówili o tym, jak wygląda sytuacja na drogach Mławy i powiatu mławskiego w kontekście rozpoczętego właśnie nowego roku szkolnego. Zachęcali do promowania bezpiecznych nawyków, przypominali to, co już zmieniło się w naszych szkołach i naszym codziennym życiu.
Najnowszy spot o bezpieczeństwie pieszych, zgodnie z harmonogramem wszedł na antenę w poniedziałek 19 września o 7.38 i będzie towarzyszył nam w czasie porannej jazdy do szkoły przez kilka tygodni.
Przypomnijmy, że współpracując ściśle z „Radiem 7” Burmistrz Miasta Mława od 2013 roku inicjuje kampanie społeczne, które służą budowaniu właściwych postaw, promocji bezpieczeństwa i zdrowia. W nagranie kampanii dotyczacej palenia śmieci zaangażowały się dzieci z Zespołu Placówek Oświatowych nr 1. Apel do kierowców skierowały maluchy z Zespołu Placówek Oświatowych nr 3, a spot przeciw dopalaczom nagrali młodzi wolontariusze współpracujący z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Mławie.
Celem kampanii społecznych jest zwrócenie uwagi na społecznie ważne tematy. Ich działanie nie przynosi natychmiastowych, rewolucyjnych rezultatów. Kampania społeczna ma nam pokazać, że dany temat istnieje, a to pierwszy krok do wprowadzenia zmian.