II Kongres Promocji Mazowsza odbył się z inicjatywy Samorządu Województwa Mazowieckiego, a jego organizacja służy pogłębianiu wiedzy z zakresu marketingu terytorialnego. Miasto Mława zostało zaproszone do prezentacji największego wydarzenia promocyjnego – Rekonstrukcji Bitwy pod Mławą.
W części konferencyjnej zaprezentowały się mazowieckie miasta, praktycy w zakresie promocji - Żyrardów w projekcie „Murowane Klimaty, Sierpc - promocja gospodarcza, Nowy Dwór Mazowiecki - System Identyfikacji Wizualnej oraz właśnie Rekonstrukcja Bitwy pod Mławą – skuteczna forma promocji przy wykorzystaniu event marketingu.
O organizacji bitwy, ciekawostkach, zaangażowaniu osób, instytucji, firm mówił Burmistrz Miasta Mława, Sławomir Kowalewski. Zaprezentowano także krótki film promocyjny przygotowany przez TV Mława. Korzystając z okazji, zgromadzonych oraz obecne media, przedstawiciele miasta zainteresowali inną ciekawostka promocyjną Mławy – miejscem urodzenia światowej sławy kompozytorki Tekli Bądarzewskiej oraz jej twórczością.
II panel tematyczny obejmował prezentacje miast, w których rezydowały piłkarskie reprezentacje podczas EURO 2012.
W spotkaniu wzięli udział marszałek Adam Struzik oraz członek zarządu Wiesław Raboszuk. Wykład wprowadzający „Promocja przez jakość i ludzi" wygłosił prof. dr hab. Krzysztof Opolski z Uniwersytetu Warszawskiego.
Relacja z wydarzenia w Telewizyjnym Kurierze Warszawskim i Mazowieckim (8:30 min)
http://www.tvp.pl/warszawa/informacyjne/kurier-warszawy-i-mazowsza/wideo/14112012/9099249
oraz informacja na stronie samorządu wojewódzkiego: http://www.mazovia.pl/aktualnosci/art,3750,ii-kongres-promocji-mazowsza.html.
Oficjalna strona Kongresu Promocji Mazowsza http://kongrespromocji.mazovia.pl/
Agnieszka Puzio Dębska/WP