Burmistrz Miasta Mława oraz Radio 7 wspierają kampanię społeczną „Nawidzę”, której inicjatorkami są dwie uczennice I LO w Mławie – Julia Brzozowska i Natalia Sapeda.
Rozpoczęła się już promocja akcji. Na stronie internetowej miasta opublikowany jest wywiad z autorkami pomysłu, w którym przedstawiają jego genezę, zdradzają plan kampanii i mówią o wartościach, ich zdaniem najważniejszych.
- To świetna inicjatywa, dlatego zrobiliśmy wszystko, by pomóc licealistkom i tym samym zachęcić je do dalszej pracy na rzecz naszej społeczności – mówi burmistrz Sławomir Kowalewski.
Miasto wpisało akcję „Nawidzę” do planu swoich kampanii społecznych, przeznaczając pieniądze m.in. na emisję informacji radiowych czy druk materiałów edukacyjnych do pracy z dziećmi.
Rzecznik prasowy urzędu napisała scenariusz spotu radiowego, który jest już emitowany na antenie Radia 7 - partnera kampanii (jest załącznikiem poniżej). Występują w nim obie autorki pomysłu. Książeczkę edukacyjną tworzą zaprzyjaźnione z Julią i Natalią koleżanki. Jej treść jest konsultowana z pedagogami i psychologami. Na czerwiec zaplanowane są pierwsze lekcje z trzecioklasistami. Odbędą się w Szkole Podstawowej nr 6. Dyrektorowi tej placówki, Piotrowi Piwowarskiemu, podoba się ta idea i organizacja kampanii.
Promocja tolerancji, mówienie o akceptacji i szacunku do każdego, nie jest obecnie zbyt popularne, dlatego tak ważne jest wspieranie inicjatyw młodych ludzi, którzy chcą uczulić i przestrzec przed nienawiścią jeszcze młodsze pokolenie. Miasto Mława wspiera działania na rzecz promocji pokoju i otwartości na ludzi różnych kultur, języków, nacji.