Tegoroczny 63. Tour de Pologne UCI Pro Tour który trwał od 4 do 10 września przeszedł już do historii. Było to wielkie widowisko sportowe w którym wzięło udział 184 zawodników z 30 państw. Tegoroczna trasa wyścigu przebiegała przez około 600 polskich miejscowości (w tym i przez Mławę) i liczyła 1221,5 km.
19 października br. (czwartek) odbyła się konferencja podsumowująca wyścig w której uczestniczyli: Czesław Lang – Dyrektor Generalny Tour de Pologne UCI Pro Tour oraz Lech Piasecki. Stronę mławską reprezentowali gospodarze - burmistrz Jerzy Rakowski, starosta Włodzimierz Wojnarowski oraz wszyscy współorganizatorzy wyścigu.
Czesław Lang podziękował zespołowi osób, które pod kierownictwem gospodarzy brały udział w narodowym wyścigu zaliczanym do 27 największych Kolarskich Wyścigów Świata. Wszystkim zaangażowanym w przebieg wyścigu osobom zostały wręczone pamiątkowe dyplomy.
63 Tour de Pologne UCI Pro Tour w liczbach
- 29 mln ludzi obejrzało transmisje na żywo w Telewizji Polskiej – TV1, TV3, TVP Polonia
- liczne newsy w telewizjach komercyjnych (TVN, TVN24, POLSAT, EUROSPORT i inne telewizje zagraniczne)
- transmisja na żywo w EUROSPORT2 (ponad 40 państw, 9 wersji językowych)
- ponad 1,9 mln kibiców na trasie wyścigu
- 120 spotów reklamowych w radio RMF FM w których byli wymieniani sponsorzy wyścigu oraz miasta etapowe i lotnych premii
- 2.000 spotów reklamowych w radiach lokalnych
- ok. 6 tys. artykułów prasowych
- paski sponsorskie w prasie ogólnopolskiej i lokalnej
- 240 bilbordów reklamowych promujących wyścig w trzynastu największych miastach Polski
- kampania reklamowa na stronach portalu internetowego www.interia.pl, www.tourdepologne.interia.pl
- kampania reklamowa na stronach największego vortalu rowerowego www.bikeworld.pl
- 80 tys. ludzi obejrzało na żywo interaktywną transmisję wyścigu www.itvp.pl
- największe wydarzenie logistyczne w polskim sporcie (220 osób ekipy technicznej, 22 tirów scenografii)
- 13 km płotków wygrodzeniowych
- 7 km banerów reklamowych
- 400 km taśmy wygrodzeniowej do zabezpieczenia trasy
- 47 Patronatów Medialnych
- 300 akredytowanych dziennikarzy (media ogólnopolskie, lokale i zagraniczne)
- 7.000 wydanych identyfikatorów
- 3.000 osób zabezpieczających każdy etap
- 1.200 osób codziennie przemieszczających się z wyścigiem
- 25 kamer stacjonarnych, bezprzewodowe kamery na motorach, śmigłowce
- 15 km przewodów elektrycznych
- 300 balonów reklamowych
- 450 samochodów w kolumnie wyścigu
- 6.000 piktogramów
- wystartowało 20 najlepszych drużyn świata UCI Pro Team (Kolarska Liga Mistrzów) + 3 drużyny otrzymały dzikie karty
Konferencja prasowa podsumowująca Tour de Pologne
/