Miasto Mława stara się o dofinansowanie na budowę alei św. Wojciecha, stacji park & ride (parkingów dla osób korzystających z transportu zbiorowego), ścieżek rowerowych i przystanków autobusowych. Dzięki tym inwestycjom mieszkańcy będą mieli lepsze połączenia z dworcami, a powietrze nad miastem stanie się czystsze.
Mowa tutaj o dwóch kilkumilionowych inwestycjach: skomunikowaniu miasta Mława z węzłem przesiadkowym i korytarzami transportowymi sieci TENT (chodzi o budowę al. św. Wojciecha – szacunkowy koszt: ok. 8,5 mln zł) oraz ograniczeniu niskiej emisji w Mławie poprzez budowę infrastruktury powiązanej z węzłem przesiadkowym oraz budową przystanków dla komunikacji miejskiej (stacje park & ride przy dworcach, ścieżki rowerowe i wspomniane przystanki – szacunkowy koszt: ok. 5 mln zł). Obie zostały ujęte w planie inwestycyjnym dla subregionu ciechanowskiego objętego OSI (Obszarami Strategicznej Inwestycji) problemowymi w ramach Regionalnych Inwestycji Terytorialnych.
Uchwałę w sprawie przyjęcia tego dokumentu Rada Miasta Mława podjęła 28 czerwca 2016 r. Do planu inwestycyjnego wprowadzono jednak ostatnio nowego partnera – Powiat Żuromiński – i z tego powodu konieczne stało się dokonanie stosownej zmiany w uchwale. W czwartek 26 stycznia 2017 r. w Sali na piętrze Miejskiego Domu Kultury radni przyjęli uchwałę zmieniającą jednogłośnie.
Po przyjęciu uchwały miasto będzie się ubiegało w trybie konkursowym o dofinansowanie wspomnianych inwestycji. – W ciągu kilku najbliższych miesięcy będą zapadały decyzje w tej sprawie – mam nadzieję, że pozytywne dla nas, dla naszego miasta – mówi burmistrz Sławomir Kowalewski.
Mechanizm Regionalnych Inwestycji Terytorialnych to stworzony przez Zarząd Województwa Mazowieckiego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020 instrument wspierający finansowanie inwestycji terytorialnych w subregionach. Podstawą realizacji działań są subregionalne plany inwestycyjne RIT, wypracowane w formule partnerstwa jednostek samorządu terytorialnego danego subregionu.