Burmistrz Miasta Mława zachęca mieszkańców do skorzystania z dofinansowania na zdjęcie z dachu i utylizację materiału zawierającego niebezpieczny azbest (eternit). W tegorocznym budżecie mamy zabezpieczone na ten cel 60 tysięcy złotych. Urząd Miasta Mława już czeka na zgłoszenia.
Od 2008 roku Mława realizuje program usuwania wyrobów azbestowych. Z roku na rok zmniejsza się liczba domów pokrytych eternitem. Przez ostatnie dziewięć lat z pomocy ratusza skorzystało 486 mieszkańców. Z ich domów zdemontowano i zutylizowano 1 145,813 ton wyrobów zawierających azbest, co kosztowało 573 115,80 zł. Miasto otrzymało na ten cel dotację Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska w wysokości 392 401,84 zł.
Z budżetu miasta na ten cel przeznaczono ogółem 180 713,96 zł.
W tegorocznym budżecie na demontaż, usunięcie i utylizację azbestu na wniosek burmistrza radni przeznaczyli kolejne 60 tys. zł. Osoby, które zamierzają w 2017 roku usunąć eternitowe pokrycie dachu są proszone o kontakt z pracownikami Wydziału Gospodarki Komunalnej, Mieszkaniowej i Ochrony Środowiska (ratusz, pokój nr 18). Wniosek jest dostępny także w poradniku interesanta na stronie internetowej miasta: http://www.mlawa.pl/sites/default/files/articles/import/dofinansowanie-demontazu-transportu-i-utylizacji-wyrobow-zawierajacych-azbest_1.html
Na Państwa zgłoszenia czekamy do 15 marca 2017 roku. O przyznaniu dofinansowania decyduje kolejność zgłoszeń.