Przedmiotem postępowania jest budowa sygnalizacji świetlnej w ulicy Studzieniec w Mławie
PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
1. Budowa przyłącza elektroenergetycznego do sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ul. Studzieniec z Al. Marszałkowską oraz Abpa Nowowiejskiego w Mławie - Przedmiot zamówienia, dotyczy:
1.1.Zasilania w energię elektryczną: zasilanie sygnalizacji świetlne j wykona ć kablem YAKXS 4x25mm2 o długości 18 m ułożonych w rurach ochronnych od słupa linii napowietrznej nN do projektowanego złącza z szafką pomiarową P1-Rs/LZV/F, zlokalizowanego obok sterownika sygnalizacji świetlnej. Kabel w ziemi należy układać w rurze ochronnej DVR75, a po konstrukcji słupa w rurze BE50 o długości 4 m. Rurę BE50 do powierzchni słupa przymocować za pomocą uchwytów. Połączenia i końce rur należy zabezpieczyć. Zgodnie z warunkami przyłączenia na istniejącym słupie linii napowietrznej należy zamontować słupowy rozłącznik bezpiecznikowy. Istniejąca sieć pracuje w układzie TN-C. Z projektowaneg o złącza należy wykonać przyłącze kablem YKY 3x10 mm2 o długości około 6m ułożonym w rurze ochronn ej DVR75 do sterownika sygnalizacji świetlnej. Rury ochronne obsypać warstwą piasku, a w odległości mim 0,30 m nad nimi oznakować folią z tworzywa sztucznego o trwałym niebieskim kolorze.
1.2.Złącze ze skrzynką licznikową: projektowane złącze z szafką pomiarową P1-Rs/LZV/F zgodne z wytycznymi Energa Operator. Część pomiarową należy wyposażyć w t ablicę licznikową i zabezpieczenia przelicznikowe w postaci rozłącznika bezpiecznikowego słupowego ze zworami, rozłącznika bezpiecznikowego listwowego z wkładką topikową oraz ogranicznika mocy 16A. Licznik powinien być układem pomiarowym jednofazowym, zainstalowanym na napięciu przyłączenia. Wszystkie elementy członu zasilającego i układu pomiarowego muszą być przystosowane do plombowania. Złącze z szafką pomiarową należy wyposażyć w zamki baskwilowe, uziemić i zamontować na fundamencie o właściwościach i parametrach spełniających wymagania Energa Operator.
1.3.Ochrona przeciwporażeniowa: obwód zasilania złącza zaprojektowano w układzie TN-C. Ochrona przeciwporażeniowa realizowana w systemie SZYBKIE WYŁĄCZANIE ZASILANIA. Poziome uziemienie słupa linii napowietrznej wykonane z taśmy ocynkowanej, o minimalnym przekroju 100 mm2 i o grubości nie mniejszej niż 4mm. Po zakończeniu montażu należy przeprowadzić pomiary kontrolne.
2. Budowa sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ul. Studzieniec z Al. Marszałkowską oraz Abpa. Nowowiejskiego w Mławie dotyczy:
2.1.Układ zasilania: pomiędzy złączem, a sterownikiem sygnalizacji świetlnej ułożyć kabel YKY3x10 mm2 w rurze ochronnej DVR75.
2.2.Kanalizacja kablowa: dwutorowa oraz jednotorowa w rurach ochronnych (PVC, DVR, SRS) z zastosowaniem studni kablowych. Przepusty pod drogami wykonać przewiertem sterowanym. Rury kanalizacji kablowej układać na podsypce i obsypce piaskowej. Nad kablem, w odległości co najmniej 25 cm należy umieścić folię z tworzywa sztucznego o trwałym niebieskim kolorze, grubości min. 0,5 mm i szerokości umożliwiającej przykrycie ułożonych rur, ale nie mniejszą niż 0,2 m. W studniach kablowych wyposażonych we właz żeliwny z pełną pokrywą i dno należy zamontować aluminiowe płaskowniki do podwieszania przewodów. Elementy metalowe ram i dekli pomalować lakierem bitumicznym. Po ułożeniu rur ochronnych należy wykonać inwentaryzacyjną powykonawczą przez uprawnionego geodetę.
2.3.Konstrukcje wsporcze:
a) maszty sygnalizacyjne z rur stalowych o średnicy 114 mm i długości 3,5 i 4,0 m. Maszt ocynkowany przystosowany do montażu latarń sygnałowych dwupunktowych z zachowaniem skrajni pionowej 2,2÷2,7m. Posadowienie masztów sygnalizacyjnych wykonać przy użyciu prefabrykowanych fundamentów zabezpieczonych poprzez dwukrotne pomalowanie powłoką bitumiczną.
b) słupy wysięgnikowe: konstrukcje wysięgnikowe o odpowiedniej rozpiętości ramienia, przy jednoczesnym zapewnieniu właściwej wytrzymałości i stabilności po zamontowaniu kamer wideo detekcji, latarń sygnalizacyjnych oraz ekranów kontrastowych. Słup powinien mieć możliwość obrotu ramienia, tak aby umożliwić przejazd o wysokości pozanormatywnej. Należy stosować konstrukcję ocynkowaną mocowaną przy pomocy śrub bezpośrednio do fundamentu. Konstrukcja wsporcza musi posiadać wnękę przystosowaną do montażu listwy łączeniowej TS-45 z odpowiednimi zaciskami do kabli i szczelnie zamykaną pokrywą. Każdy słup musi mieć tabliczkę znamionową.
2.4.Kable i połączenia:
a) kable zasilające o napięciu znamionowym 0,6/1 kV w rurach ochronnych,
b) kable wizyjne i zasilania kamer detekcji wykonać w rurach ochronnych, kablem wizyjnym typu X(z)WDXpek 75-1,05/5,0 oraz kablem zasilającym typu YKY 3x1,5 mm2 ,
c) kable pętli wizyjnych – połączenia pętli indukcyjnych ze sterownikiem wykonać kablem typu XzTKMXpw. Pętle indukcyjne wykonać przewodem typu LgYc 2,5 mm2 450/750V,
d) kable do przycisków dla pieszych o napięciu znamionowym 0,6/1,0kV. Połączenie pomiędzy szafą sterowniczą, a przyciskami dla pieszych wykonać kablem YKY5x1,5 mm2.
e) przewód ochronny PE LgYd 6mm2 w rurach ochronnych.
2.5. Elementy sygnalizacji świetlnej:
a) sterownik sygnalizacji świetlnej,
b) latarnie sygnalizacyjne z mocowaniem dwupunktowym wyposażone w energooszczędne wkłady LED 230V z efektem ściemniania w porze nocnej z komorami sygnałowymi.
c) system detekcji pojazdów składa się z programowalnej karty detekcji zainstalowanej w szafie sterownika oraz kamer detekcji montowanych na słupach wysięgnikowych. Kamery należy zamontować na wspornikach o długości ok.2,5m. Połączenie karty detekcji w sterowniku
z każdą kamerą należy wykonać osobnymi kablami typu YKY 3x1,5 mm2 oraz X(z)WDX Pek 75-1,05/5,0 w kanalizacji kablowej w jednym odcinku. Karta detekcji z możliwością obsługi do 4 kamer. Pętle indukcyjne wykonać przewodem jednożyłowym LgYc 450/750 V o przekroju 2,5 mm2,
d) przyciski dla pieszych zgłoszeniowe, sensorowe o parametrach technicznych nie gorszych niż typu EK-424 w technice LED.
2.6. Sygnalizatory dźwiękowe 230V.
3. Budowa sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ul. Studzieniec z Al. Marszałkowską oraz Abpa Nowowiejskiego w Mławie – branża drogowa, dotyczy: likwidacji istniejących progów zwalniających i odtworzenia konstrukcji nawierzchni jezdni. Wymiana krawężnika na nowy w Al. Marszałkowskiej na łukach oraz ul . Studzieniec i Abpa Nowowiejskiego w miejscach nowych przejść dla pieszych. W obrębie skrzyżowania wykonać zjazd ze ścieżki rowerowej na jezdnię przez istniejący rów drogowy przykryty przepustem z rur z tworzywa sztucznego o SN 8 średnicy 40 cm.
4. Zamówienie obejmuje także poniesienie kosztów, wynikających z: zajęcia pasa drogowego na czas budowy i doprowadzenia terenu do stanu jak przed rozpoczęciem prac, wykonania wykopu i wywiezienia, zagospodarowania we własnym zakresie i składowania nadmiaru ziemi, usług geodezyjnych, wykonania badania zagęszczenia gruntu oraz innych badań, niezbędnych do wykazania należytego wykonania robót. W cenie przedmiotu zamówienia należy uwzględnić roboty nie ujęte w przedmiarze robót, a wynikające ze specyfiki i technologii robót.
5. Jeżeli w dokumentacji projektowej, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót pojawią się ewentualnie wskazania znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, którym charakteryzują się produkty dostarczone przez konkretnego wykonawcę, to określają one minimalny standard jakości materiałów lub urządzeń przyjętych do wyceny. Zamawiający dopuszcza możliwość zaoferowania przez Wykonawcę materiałów i urządzeń o parametrach równoważnych pod warunkiem:
1) zastosowania wyrobów budowlanych, urządzeń, materiałów i elementó wyposażenia o parametrach technicznych i jakościowych nie gorszych niż wyroy budowlane i urządzenia wskazane w dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót,
2) wykazania, że zastosowane wyroby budowlane i urządzenia spełniają wymagania określone w dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót (zgodnie z art. 30 ust. 5 Ustawy PZP),
3) wskazania Zamawiającemu znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, którym charakteryzują się produkty dostarczone przez Wykonawcę.
W przypadku wątpliwości, dotyczących równoważności oferowanych produktów Zamawiający wezwie Wykonawcę do złożenia we wskazanym terminie wyjaśnień dotyczących treści oferty, a Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że oferowane przez niego rozwiązania spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.
6.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa dokumentacja projektowo- kosztorysowa będąca załącznikiem do SIWZ.
7. Zamawiający określa następujące wymagania, o których mowa w art. 29 ust. 3a Ustawy związane z realizacją zamówienia, dotyczące zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia na roboty budowlane, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2016 r. poz. 1666 z późn. zm.) w następujący sposób:
1) Zamawiający wymaga, aby przy realizacji zamówienia, Wykonawca (podwykonawca i dalszy podwykonawca) zatrudniał na podstawie umowy o pracę w pełnym wymiarze czasu pracy wszystkie osoby wykonujące prace fizyczne (robotnicy budowlani) i prace operatorów sprzętu w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia.
2) Wykonawca, którego oferta zostanie wstępnie oceniona jako najkorzystniejsza przedstawi Zamawiającemu na piśmie pod rygorem nieważności, oświadczenie, że wszystkie wymagane przez Zamawiającego osoby są zatrudnione na podstawie umowy o pracę. Oświadczenie takie będzie również załączone do każdej faktury.
3) Zamawiający wymaga, aby zatrudnienie na podstawie umowy o pracę przy realizacji zamówienia, trwało w całym okresie wykonywania zamówienia przedmiotu umowy.
4) Zamawiający w umowie z Wykonawcą określi procedurę wezwania Wykonawcy do przekazania dowodów zatrudnienia na umowę o pracę osób, wykonujących czynności, o których mowa w pkt 1).
5) Wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące podwykonawców do zatrudnienia na umowę o pracę osób, wykonujących czynności, o których mowa w pkt. 1).
Kody i nazwy stosowane we Wspólnym Słowniku Zamówień (CPV).
45310000-3 Roboty instalacyjne elektryczne
45315600-4 Instalacje niskiego napięcia
45315300-1 instalacje zasilania elektrycznego
45233294-6 Instalowanie sygnalizacji drogowej
Oferty częściowe i wariantowe
W ramach tego postępowania Zamawiający z uwagi na ograniczony obszar realizacji przedmiotu umowy (rozbiórka nawierzchni, montaż sygnalizacji świetlnej i odtworzenie konstrukcji nawierzchni) nie przewiduje składania ofert częściowych.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
Informacja o przewidywanych zamówieniach uzupełniających
Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień, o których mowa w art. 67 ust 1 pkt. 6 i 7 Ustawy PZP.
V. MIEJSCE I TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA
1. Termin wykonania zamówienia: do 30.06.2017 r.
2. Miejsce wykonania zamówienia: skrzyżowanie ul. Studzieniec z Al. Marszałkowską oraz Abpa Nowowiejskiego w Mławie.
VI. A) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1. dysponują osobą, która będzie pełnić samodzielną funkcję techniczną, obejmującą kierowanie robotami budowlanymi, posiadającą uprawnienia budowlane, w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2016 r. poz. 1250 z późn. zm.) oraz Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. 2014 r., poz. 1278), w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa lub uznane przez właściwy organ zgodnie z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dziennik Ustaw z 2016 r. poz. 65).
2. wykonywali nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, akomodacyjną sygnalizacją świetlną wzbudzaną detektorami indukcyjnymi dla ruchu kołowego i przyciskowymi dla ruchu pieszego.
Zgodnie z Art. 25a ust 1 Ustawy PZP Wykonawca do oferty składa Załącznik nr 2a i Załącznik nr 2b do SIWZ, oświadczając, iż spełniania warunki udziału w postępowaniu i nie podlega wykluczeniu.
Zamawiający informuje, że stosuje procedurę odwróconą zgodnie z art. 24aa Ustawy PZP. Zamawiający w stosunku do wstępnie wybranego Wykonawcy dokona analizy podmiotowej pod kątem zaistnienia podstaw wykluczenia oraz spełniania warunków udziału w postępowaniu.
VI. B) PODSTAWY WYKLUCZENIA
- Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawcę, w stosunku do którego zachodzi którakolwiek z okoliczności, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 12-23 Ustawy PZP.
- Dodatkowo Zamawiający wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego Wykonawcę na mocy art. 24 ust. 5 pkt. 1) Ustawy PZP.
- Do Wykonawcy, który podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt. 13 i 14 oraz 16-20 Ustawy PZP lub ust. 2 niniejszego rozdziału stosuje się art. 24 ust. 8 Ustawy PZP.
- Wykonawca nie podlega wykluczeniu, jeżeli Zamawiający, uwzględniając wagę i szczególne okoliczności czynu Wykonawcy, uzna za wystarczające dowody przedstawione w ust. 3 niniejszego rozdziału.
- Zamawiający może wykluczyć Wykonawcę na każdym etapie postępowania o udzielenie zamówienia.
- Zamawiający wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego Wykonawców na mocy art. 24 ust. 1 pkt. 23 Ustawy PZP.
VII. WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW, POTWIERDZAJĄCYCH SPEŁNIANIE WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ BRAK PODSTAW WYKLUCZENIA
1. Do oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć, aktualne na dzień składania ofert oświadczenie, stanowiące wstępne potwierdzenie, że Wykonawca:
1) nie podlega wykluczeniu z postępowania,
2) spełnia warunki udziału w postępowaniu.
2. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawca składa oświadczenie o którym mowa w art. 25a ust. 1 Ustawy PZP:
1)oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania w zakresie art. 24 ust. 1 pkt. 12-23 Ustawy PZP – wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2a do SIWZ,
2)oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania w zakresie art. 24 ust. 5 pkt.1) Ustawy PZP – wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2a do SIWZ.
3. W celu oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu, określonych przez Zamawiającego w rozdz. VI. A) SIWZ, Wykonawca składa oświadczenie o którym mowa w art. 22 ust. 1 i 1b. Ustawy PZP - wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2b do SIWZ,
4. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 i 1b. ustawy, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 ustawy, Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia pisemnego zobowiązania tych podmiotów (w formie oryginału ) do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia - wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2c do SIWZ oraz złożenia oświadczenia o którym mowa w ust. 2 dotyczącego tego podmiotu.
5. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia do oferty należy dołączyć dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego oraz złożenia oświadczenia o którym mowa w ust. 2 dotyczącego każdego z Wykonawców występujących wspólnie.
6. Do oferty należy dołączyć dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty względnie innych dokumentów składanych wraz z ofertą chyba, że Zamawiający może je uzyskać w szczególności za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U. z 2014 poz. 1114 oraz z 2016 poz. 352).
7. W przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio z dokumentów wymienionych w ust. 6 do oferty należy dołączyć również stosowne pełnomocnictwo.
8. Wszystkie dokumenty powinny być złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę.
9. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczone przez tłumacza przysięgłego lub Wykonawcę.
VII. A) WYKAZ DODATKOWYCH DOKUMENTÓW
Zestawienie podwykonawców, którym Wykonawca zamierza powierzyć realizacje zamówienia lub jego części. W przypadku nie dołączenia do oferty zestawienia podwykonawców, Zamawiający uznaje, że Wykonawca zamierza realizować zamówienie samodzielnie.
VII B) INFORMACJE O OŚWIADCZENIACH I DOKUMENTACH, JAKIE MUSI ZŁOŻYĆ WYKONAWCA, KTÓREGO OFERTA ZOSTANIE WSTĘPNIE OCENIONA JAKO NAJKORZYSTNIEJSZA
Na wezwanie Zamawiającego Wykonawca zobowiązany jest złożyć następujące oświadczenia lub dokumenty:
1. W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu:
1) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane;
2) dowody określające, czy roboty budowlane wymienione w wykazie robót budowlanych zostały wykonane należycie, w szczególnośc i informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone;
3) oświadczenie na temat wykształcenia i kwalifikacji zawodowych Wykonawcy lub kadry kierowniczej Wykonawcy;
4) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia, niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
5) oświadczenie Wykonawcy i za pośrednictwem Wykonawcy oświadczeń podwykonawców, w formie pisemnej dokumentu w oryginale, o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób, wykonujących czynności określone w rozdziale IV ust. 1.6 pkt. 1), związane z realizacją zamówienia wskazanego w niniejszym dokumencie SIWZ (zgodnie z art. 22 §1 Ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy Dz. U. z 2016 r. poz. 1666, z późn. zm.). Oświadczenie powinno zawierać informacje, dotyczące formy zatrudnienia wymaganych osób z podaniem rodzaju czynności, stanowisk, funkcji, które będą wykonywane w trakcie realizacji robót, objętych przedmiotem zamówienia (zanonimizowany wykaz osób).
2. Jeżeli wykaz, oświadczenia lub inne złożone przez Wykonawcę dokumenty budzą wątpliwości Zamawiającego, może on zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego roboty były wykonywane, o dodatkowe informacje lub dokumenty w tym zakresie.
3. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu w oparciu o art. 24 ust. 5 pkt. 1 Ustawy PZP, na wezwanie Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest złożyć odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
4. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów o których mowa w ust. 3 niniejszego rozdziału, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
5. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 4 niniejszego rozdziału, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy.
6. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu.
7. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji, dotyczących tego dokumentu.
VIII. WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM
Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.
- IX. SPOSÓB PRZYGOTOWANIA OFERTY
- 1. Wymagania ogólne
1) Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.
2) Oferta musi być złożona w formie pisemnej, zgodnie z wymaganiami opisanymi w niniejszej SIWZ.
3) Ofertę należy sporządzić w języku polskim, w sposób czytelny na komputerze, maszynie lub pismem odręcznym. Wymagane specyfikacją dokumenty sporządzone w języku obcym powinny być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczone przez tłumacza przysięgłego lub Wykonawcę.
4) Formularz oferty oraz dokumenty sporządzane przez Wykonawcę powinny być podpisane przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy. W przypadku, gdy ofertę podpisują osoby, których upoważnienie do reprezentacji nie wynika z dokumentów rejestrowych załączonych do oferty, wymaga się, aby Wykonawca dołączył do oferty oryginał pełnomocnictwa do podpisania oferty.
5) Wskazane jest, aby wszystkie strony oferty były ponumerowane i parafowane.
6) Wszystkie miejsca, w których Wykonawca naniósł poprawki, muszą być parafowane przez osobę podpisującą ofertę pod rygorem nie uznania poprawki.
7) Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.
- 2. Zawartość oferty i sposób jej przedstawienia
Oferta powinna składać się z :
1) formularza ofertowego – sporządzonego zgodnie z załącznikiem nr 1 do niniejszej SIWZ,
2) zestawu oświadczeń i dokumentów.
- 3. Opakowanie oferty
Wykonawca powinien umieścić ofertę wraz z wymaganymi dokumentami w nieprzejrzystym, zamkniętym opakowaniu, zaadresowanym na adres Zamawiającego i zawierającym oznaczenie: Oferta na: Budowa sygnalizacji świetlnej w ul. Studzieniec w Mławie i Nie otwierać przed dniem: 19. 04.2017r. godz. 12.30
- 4. Tajemnica przedsiębiorstwa
Jeżeli Wykonawca zastrzega, że informacje, objęte tajemnicą przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, nie mogą być udostępniane, informacje te należy umieścić w oddzielnej kopercie wewnątrz opakowania oferty, oznaczonej napisem: Informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa. Informację o zastrzeżeniu dokumentów stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa należy podać również w formularzu oferty.
- 5. Zmiana lub wycofanie oferty
1) Wykonawca może wprowadzić zmiany w złożonej ofercie lub ją wycofać, pod warunkiem że uczyni to przed terminem składania ofert. Zarówno zmiana, jak i wycofanie oferty wymagają formy pisemnej. Zmiany, dotyczące treści oferty powinny być przygotowane, opakowane i zaadresowane w ten sam sposób jak oferta. Dodatkowo opakowanie, w którym jest przekazywana zmieniona oferta, należy opatrzyć napisem zmiana.
2) Oświadczenie o wycofaniu oferty powinno być podpisane przez osobę/y uprawnioną/e do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy oraz opakowane i zaadresowane w ten sam sposób jak oferta. Dodatkowo opakowanie, w którym jest przekazywane to powiadomienie, należy opatrzyć napisem wycofane.
X. MIEJSCE I TERMIN SKŁADANIA OFERT
Ofertę należy złożyć w Kancelarii Urzędu Miasta Mława, przy ul. Stary Rynek 19, 06 500 Mława. Termin składania ofert upływa w dniu 19.04.2017 r. o godz. 12:00.
Oferta otrzymana przez Zamawiającego po terminie składania ofert zostanie zwrócona Wykonawcy bez otwierania po upływie terminu przewidzianego na wniesienie odwołania.
XI. OPIS SPOSOBU POROZUMIEWANIA SIĘ Z WYKONAWCAMI
1. Osobą uprawnioną przez Zamawiającego do kontaktu w sprawach postępowania przetargowego Krzysztof Jaros, tel. 23 654 64 42 w 500; e-mail: krzysztof [dot] jarosmlawa [dot] pl
2. Każdy Wykonawca ponosi ryzyko związane z ewentualną wadliwością informacji uzyskanych od osób trzecich, nie wymienionych w pkt. 1.
3. Zamawiający dopuszcza komunikację w formie elektronicznej.
XII. CENA OFERTOWA I SPOSÓB JEJ PODANIA
Wykonawca określi cenę ryczałtową brutto za wykonanie zamówienia.
XIII. MIEJSCE I TERMIN OTWARCIA OFERT
Otwarcie ofert nastąpi w Urzędzie Miasta Mława w pok. nr 25, w dniu 19.04.2017 r. o godz. 12.30
XIV. TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ
Wykonawca pozostaje związany ofertą przez okres 30 dni. Bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
XV. KRYTERIA OCENY OFERT I WYBÓR OFERTY NAJKORZYSTNIEJSZEJ
Przy wyborze oferty Zamawiający będzie się kierował następującym kryterium:
Cena – 60%
Kryterium jakościowe – Rękojmia i Gwarancja (okres rękojmi równy okresowi gwarancji) - 40%
Ilość otrzymanych punktów dla poszczególnych ofert w kryterium Cena obliczana będzie według wzoru:
PC1 = ( CON/CDO ) x 60
w którym:
PC1 - ilość punktów otrzymanych przez ocenianą ofertę
CON - cena brutto oferty najtańszej
CDO – cena brutto danej oferty (ocenianej)
60 – waga kryterium (60%)
Ilość otrzymanych punktów dla poszczególnych ofert w kryterium RĘKOJMIA I GWARANCJA obliczana będzie według wzoru:
PC2:
3 lata rękojmi i gwarancji – 0 pkt.
4 lata rękojmi i gwarancji – 20 pkt.
5 lat rękojmi i gwarancji – 40 pkt.
Sumaryczna punktacja : PC1+ PC2
XVI. 1. INFORMACJE O FORMALNOŚCIACH, JAKIE POWINNY ZOSTAĆ DOPEŁNIONE PO WYBORZE OFERTY
Wykonawcy w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5, przekazują Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 Ustawy PZP. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Przepisy art. 26 ust. 3 i 4 Ustawy PZP stosuje się odpowiednio.
XVII. 1 WYMAGANIA, DOTYCZĄCE ZABEZPIECZENIA NALEŻYTEGO WYKONANIA UMOWY
1. Zamawiający przewiduje wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy, które służyć będzie pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy, a jeśli Wykonawca jest jednocześnie gwarantem również pokryciu roszczeń z tytułu gwarancji jakości.
2.Wykonawca, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą , jest zobowiązany wnieść zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości 10% ceny ofertowej brutto.
3. Zabezpieczenie musi być wniesione w pełnej wysokości, niezależnie od formy jego wniesienia, najpóźniej w dniu zawarcia umowy, ale przed jej podpisaniem.
4. Pozostałe wymagania odnośnie zabezpieczenia regulują art. 147-151 Ustawa z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych.
XVIII. WARUNKI UMOWY
- Warunki umowy zostały określone w załączniku nr 3 do SIWZ.
- W przypadku wyboru najkorzystniejszej oferty umowa zostanie zawarta z Wykonawcą, który otrzyma największą ilość punktów, pod warunkiem dostarczenia oświadczenia/oświadczeń wskazanych w rozdziale VII B, ust. 1 niniejszego SIWZ.
- Zgodnie z § 14 załączonych Istotnych postanowień umowy (załącznik nr 3 do niniejszego SIWZ), Zamawiający ma prawo dokonania kontroli informacji zawartych w przedłożonym przez Wykonawcę oświadczeniu, wskazanym w rozdziale VII B ust. 1 pkt. 5 niniejszego SIWZ, żądając od Wykonawcy, dokumentu (zaświadczenia wystawionego przez właściwy oddział ZUS), potwierdzającego opłacenie składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudniania osób na podstawie umowy o pracę, wraz z informacją o liczbie odprowadzonych składek. Nie spełnienie żądania określonego powyżej skutkuje nałożeniem przez Zamawiającego na Wykonawcę kary umownej w wysokości 5 000,00 zł a powtórne nie zastosowania się Wykonawcy do żądania Zamawiającego skutkuje poinformowaniem Państwowej Inspekcji Pracy o naruszeniach przepisów, wynikających z Kodeksu Pracy i prośbą o przeprowadzenie stosownej kontroli.
- Zamawiający dokona zmiany umowy w zakresie wskazanym w § 15 ust. 1 Istotnych postanowień umowy, stanowiących Załącznik nr 3 do niniejszego SIWZ, jeśli spełniony będzie warunek określony w § 15 ust. 1.1 pkt. 1.1.1 wyżej przywołanych Istotnych postanowień umowy.
XIX.1. POUCZENIE O ŚRODKACH OCHRONY PRAWNEJ, PRZYSŁUGUJĄCYCH WYKONAWCOM W TOKU POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO
W prowadzonym postępowaniu mają zastosowanie przepisy zawarte w dziale VI Ustawy PZP – „Środki ochrony prawnej”.
XX. INFORMACJA O PODWYKONAWSTWIE
1. Wykonawca odpowiada za działania i zaniechanie osób, z których pomocą zobowiązanie wykonuje, jak również osób, którym wykonanie powierza, jak za własne działanie lub zaniechanie.
2. Zlecenie części przedmiotu umowy Podwykonawcy nie zmieni zobowiązań Wykonawcy wobec Zamawiającego, który jest odpowiedzialny za wykonanie tej części robót.
3. Umowy z Podwykonawcami będą zgodne, co do treści z umową zawartą z Wykonawcą. Odmienne postanowienia są nieważne.
4. Zamawiający nie dokonuje zastrzeżenia osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia,
5. Zamawiający nie określa specyficznych wymagań, dotyczących umów o podwykonawstwo.
6. Zamawiający nie określa procentowej wartości ostatniej części wynagrodzenia za wykonanie umowy ze względu na jednorazowe rozliczenie za wykonanie umowy.